Socialistická stratégia ohlupovania na "údernícku jednotku"

Autor: Ladislav Piršel | 7.12.2013 o 15:00 | (upravené 13.2.2014 o 16:50) Karma článku: 10,66 | Prečítané:  615x

Hneď niekoľko jóboviek v priebehu uplynulých dní. Spoločný menovateľ: slovenské školy produkujú stále hlúpejších absolventov a tí, ktorí chcú byť konkurencieschopní, odchádzajú študovať do zahraničia. Ak si to môžu dovoliť. Tí, ktorí tu vyštudujú sa stále horšie uplatňujú na trhu práce. Vyzerá to tak, že "čo mladé tu zostane to hlúpym sa stane a rozšíri rady nezamestnaných". Správy hovoria: "...PISA nás radí na posledné miesta v praktických znalostiach študentov zo štátov OECD..." a len "...v Českej republike študuje 27000 našich študentov...", t.j. toľko, že by dokázali osídliť mesto veľkosti Piešťan".

Zaujímalo ma, kto sa to tak "úspešne" venoval nášmu školstvu v priebehu uplynulých dekád. Nad faktami som zostal v nemom úžase.

Po Novembri 1989 to ešte 10 rokov bežalo samospádom. Socialistická vlasť, aby sa mohla vystatovať pred "zahnívajúcim" kapitalizmom, aspoň školy mala kvalitné. Existoval numerus klauzus, počty koľko detí akých národností a akého pôvodu môže na akých školách študovať, aby hlúpymi zostali deti "neželaných triednych nepriateľov". Ale absolventi našich škôl, keď odišli do zahraničia, zväčša ilegálne, tak sa tam so svojim vzdelaním vedeli uplatniť. Boli viac než konkurencieschopní. Obzvlášť tí, ktorí vedeli jazyky. Dokonca aj deti tých "neželaných triednych nepriateľov", ktoré mali zostať hlúpe, boli vonku úspešné, pretože reálny socializmus nebol až taký "úspešný" v ohlupovaní študentov.

Po roku 1998, t.j. za ostatných 15 rokov, mali/majú socialisti v rôznych podobách buď priamy alebo nepriamy vplyv na rezort školstva už viac než 115 mesiacov:

  • 1998 až 2002 bol nominant SDĽ ministrom školstva - prevažnú dobu to bol terajší primátor Bratislavy - Milan Ftáčnik,
  • 2006 až 2010 bol síce ministrom školstva nominant SNS - Ján Mikolaj, ale predsedom vlády bol Robert Fico,
  • a po krátkej medzihre 21 mesiacov sa rezort školstva opäť dostal pod vplyv socialistickej ideológie - ministrom je Dušan Čaplovič.
Suma sumárum, viac než 9,5 roka socialistického vplyvu. Výsledok? Po roku 2009 sa postavenie Slovenska z prieskumu na prieskum zhoršuje a výsledky roka 2012 sú horšie, než roka 2003. http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results.htm

Ani pravicové vlády sa nemajú čím chváliť, ale zodpovedali za rezort školstva len zhruba polovicu času vplyvu socialistov.

Súdruhovia, čo to s našim školstvom robíte? Je to plnenie strategického plánu ohlupovania národa na "údernícku jednotku"? Je to stratégia produkovania Vašich voličov?

Vysvetlenia pre neskôr narodených:
  • SDĽ = Strana demokratickej ľavice, pretransformovaná Komunistická strana Slovenska, ktorá mala v socialistickom Československu "vedúcu úlohu"; pôvodne materská strana Roberta Fica, ktorú SMER neskôr pohltil,
  • údernícka jednotka = hodnotenie lepšie než najlepšia oficiálne dosiahnuteľná známka (grafické vyjadrenie: podčiarknutá jednotka alebo jednotka s hviezdičkou),
  • úderník = predvoj pracujúcich, ktorý "trhal" normy a plnil plán na viac ako 100% (pozn.: aj keď výsledkom bol nedostatok potrebných tovarov).
Myslíte si skutočne, že zbedačený a ohlúpnutý pracujúci bude Vašim voličom? Pozrite sa do histórie! Dávnej aj nedávnej. Zbedačené a ohlúpnuté, nevzdelané masy boli vždy voličským zázemím extrémizmu, t.j. extrémne jednoduchých návodov na riešenie. Kde je bieda, frustrácia a nevedomosť, tam je túžba po vláde silnej ruky, po hľadaní vinníkov, po pogromoch ...

Patríme tiež medzi rodičov, ktorí vyhoveli túžbe svojho dieťaťa študovať na kvalitnej škole v zahraničí. Mohli sme a radšej sa uskromníme. Citlivo vnímame, čo sa tu deje.

Je nám z toho smutno, že naše deti vedia, že "kvalita" našich univerzít im nedáva záruku uplatnenia v praxi. Že by ich to znevýhodňovalo na európskom trhu práce. Sami sme absolventami našich univerzít a nehanbíme sa za to.

Z triedy tohtoročných maturantov veľká časť študuje na univerzitách mimo Slovenska. Vedia jazyky, mali príležitosť zorientovať sa, ako vyzerá svet za hranicami "chotára" a vnímavo spracúvajú, čo sa deje na slovenskej politickej scéne. Sú to absolventi bilinguálneho gymnázia. Tiež jedného tŕňa v oku socialistických ministrov školstva. Sú to "deti", ktorých univerzitné štúdium túto krajinu nestojí nič. Financujú ho rodičia. Ich štúdium v zahraničí im a ich rodine spôsobuje len ďalšie a ďalšie problémy na úradoch v ich vlasti.

Nemám rád depresívne a negatívne blogy, a tak na záver niekoľko myšlienok pre inšpiráciu politikom, ktorým skutočne záleží, či aj v budúcnosti bude konkurenčnou výhodou Slovenska kvalitná, vzdelaná pracovná sila:

  1. Zastavte nezmyselné financovanie škôl podľa kvantity - počtu študentov! Školy, ktoré produkujú nezamestnaných, nech majú krátené finančné prostriedky v takej miere, v akej produkujú nezamestnaných, až nakoniec nech nedostanú nič! Máte cez úrady práce dostatok nástrojov na to, aby ste vedeli, ktoré školy to sú.
  2. Opustite myšlienku financovania škôl len cez prerozdeľovanie finančných prostriedkov štátnymi byrokratmi! Z každého eura, ktoré prejde rukami byrokratov sa stratí významná časť, ktorú zožerie sám byrokratický aparát.
  3. Prestaňte nariekať, že nemáte dosť prostriedkov na školstvo v štátnom rozpočte! Motivujte súkromný sektor daňovými úľavami, aby priamo financoval školstvo! Nech je príspevok vzdelávacím inštitúciám nielen daňovo uznaným nákladom, ale aj navyše odpočítateľnou položkou z daňového základu! Bez ohľadu, či to je fyzická alebo právnická osoba. Štát stratí 23% na dani z príjmu, ale školstvo získa 100% prostriedkov bez toho, aby z nich čokoľvek ukrojil byrokratický aparát. Uvidíte, aké množstvo prostriedkov sa zrazu uvoľní! Vyriešite tým problém s financovaním školstva. Súkromný sektor bude financovať tie vzdelávacie inštitúcie, ktoré budú pre neho prínosné, t.j. budú mu vychovávať budúcich zamestnancov alebo budú produkovať pre neho zaujímavé výskumné výsledky. Nebude pchať peniaze do neužitočných inštitúcií.
  4. Motivujte vzdelávacie inštitúcie, aby sa nechali hodnotiť medzinárodnými ratingovými agentúrami. Vo financovaní preferujte tie, ktoré majú vyšší medzinárodný rating.
  5. Vzdajte sa presvedčenia, že len osvietený štátny byrokrat vie, čo treba vo vzdelávaní financovať! Redukujte počty takýchto prerozdeľovacích byrokratov a ušetrené prostriedky dajte školám.
  6. Dajte rodičom, ktorí financujú štúdium svojich detí na školách s medzinárodným ratingom, daňové úľavy! Nech sú tieto náklady odpočítateľnou položkou z daňového základu.
Ak sa takýchto myšlienok nechopíte a neprídete s ďalšími, tak po ďalších socialistických experimentoch s podnikateľským prostredím a po zlikvidovaní kvalitnej a vzdelanej pracovnej sily zostanú "hladové doliny" po celom Slovensku a nielen v Banskobystrickom kraji. Nebude dôvod, aby sem nejakí investori vôbec prišli. Slovenským ľuďom potom nezostane nič iné, než vyhádzať Vás všetkých ako pražania v stredoveku pražských konšelov - na kopu hnoja. Všetci do zahraničia odísť nemôžeme a ani nechceme.

To, čo ste doteraz vyprodukovali o podpore znalostnej ekonomiky, sú len neužitočné bláboly... Začnite konať!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.


Už ste čítali?