reklama

Tak nám ho už začali plniť...

... a čo, pani Müllerová? No predsa kódex, pán Švejk! A ktorý kódex, pani Müllerová. Ja poznám kódexy dva. Jeden kanonického práva a druhý etický kódex europoslancov. Ale, pán Švejk, predsa etický kódex lekárov! A, panenka skákavá, to ho budú plniť pivom, keď sami nevedia, čo je to etika?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie, pán Švejk, tým, že žiadajú vyhodiť ministra zdravotníctva! No mať takých lekárov, pani Müllerová, a byť ministrom zdravotníctva, tak sa asi vyhodím sám, aby som sa za nich nemusel hanbiť!

Štvrtočné titulky v správach o pokračovaní telenovely o našich lekároch, ktorá sa pomaly s rovnakou kvalitou, ako tie mexické, stáva príbehom zdanlivo bez konca, mi pripomenuli absurditu príbehov dobrého vojaka Švejka. Preto ten začiatok.

Mohol by to byť príbeh úsmevný, keby to nebolo tak vážne a keby tento druh myslenia neviedol ku kvalite lazaretov z tých švejkovských čias.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súdruhovia z LOZ, vy ste skutočne tak zahľadení do svojej výnimočnosti, že za prvý bod plnenia etického kódexu chcete vyhlásiť nie opatrenia na odstránenie korupcie vo vlastných radoch, neúcty, necitlivosti k pacientom a zneužívania práce svojich najmladších kolegov, ale napínanie vašich hlavne ústnych svalov voči ministrovi, ktorý pomenoval to, čo ste urobili, pravým menom? A ktorý je vzhľadom na vládu bez dôvery, konajúcu len s poverením prezidenta do najbližších volieb, tak či tak politickou mŕtvolou? Vy, ktorí si uzurpujete právo povedať o komkoľvek čokoľvek, vrátane o ministrovi svojho zdravotníctva? Chcete si zvýšiť svoje sebavedomie jeho vyhodením za to, že len konštatoval, čo sa z jeho pohľadu stalo? Práve v tom rezorte, v ktorom je toho toľko zhnitého? Zachutilo vám ešte raz si kopnúť do mŕtvoly, aby ste si potvrdili svoju odvahu? Ste vždy na to pripravení? Testujete si priechodnosť svojich politických ambícií?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súdruhovia z LOZ, dá sa potom od vás vôbec očakávať, že ste mysleli vážne prísľub urobenia poriadku vo vlastných radoch, ktorý ste potvrdili vašimi podpismi pod memorandom? Alebo je to prejav vašej rastúcej odvahy vydierať kohokoľvek a kedykoľvek a potvrdenie pokračovania morálky "blicujúcich" puberťákov, ktorí radšej idú na PN, keď majú nastúpiť do služby po vyhlásení núdzového stavu? Ktorí potvrdzujú svoje videnie lekárskej "etiky" a vernosti Hypokratovi tým, že nazývajú lekárov zo susedskej krajiny, ktorí prišli kvôli "blicujúcim" slovenským lekárom pomáhať našim slovenským pacientom, okupačnými vojskami? Ktorí sa vzájomne povzbudzujú k ďalším podobným "výdobytkom ducha" vrávoraním o porušení ústavy pozvaním zahraničných lekárov v čase skutočnej núdze, keď ste sami vyhlasovali do sveta ako kolabujú oddelenia v našich nemocniciach?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Páni lekári, ktorí ste si zvolili takýchto zástupcov, alebo ich mlčky necháte za vás hovoriť, vám sa tento vývoj skutočne páči? Nemáte pocit, že ste sa dostali do vleku iných cieľov, než je urobenie poriadku vo vašom rezorte?

Nedivte sa mi potom, že mám "Jiříkové" videnie a pocit, že som sa zobudil do Haškovho sveta. Zoberte, prosím, na vedomie, že som sa cítil byť vašim konaním pre pár týždňami ohrozený a ukrátený svojich ústavou zaručených práv. Sledoval som ho najprv s pochopením, ale na záver so zhnusením. Nie z ministra, ale z vás! A rád by som videl, aby príslušné na to určené orgány preverili, či boli spáchané trestné činy a kým a patrične to odmenili. Ak si trúfneme búrať nelegálne chatrče inak bezdomovcom, ak si trúfneme posielať do väzenia tých čo šoférujú pod vplyvom alkoholu, tak prečo by sme si nemali trúfnuť preskúmať, či vydieranie bolo vydieraním s cieľom vynútiť si majetkový prospech, či hrozby neboli vyhrážaním a proklamovaný protest nezákonným štrajkom? Len preto, že by sme sa mali báť, že nám to niekto ako pacientom spočíta?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zoberte, prosím, na vedomie, že som bol rád, že sme sa v prípade onkologického ochorenia, ktorý bolo v našej rodine treba urgentne riešiť operáciou práve na prelome novembra a decembra, nemuseli spoliehať na pomoc ani jednej z fakultných nemocníc, ale riešili ho v privátnej klinike.

A preto sa mi, prosím, nedivte, že som po skúsenostiach uplynulých týždňov za čo najrýchlejšiu privatizáciu slovenského zdravotníctva. Že som za oddelenie bežnej zdravotnej starostlivosti od fakultných nemocníc a za ich redukciu na veľkosti, ktoré sú potrebné pre výchovu nových lekárov a pre skutočný medicínsky výskum. Že som za všetky opatrenia, ktoré zamedzia, že zdravotníctvo je finančne bezodným rezortom "milionárov času", kde všetko trvá dlho, prebieha zdanlivo nekoordinovane, kde čas pacienta stráca akúkoľvek hodnotu a kde je pacient šikanovaný (vedel by som to pomenovať aj správne, ale to by už bolo mimo etického kódexu blogera). Že som za to, aby tí, ktorí nie sú schopní fungovať hospodárne, skrachovali a aby rovnako skrachovali tí, ktorí nemajú dôveru pacientov.

Nechápte to ako vyhrážku voči komukoľvek, ale zoberte, prosím, na vedomie, že budem už čoskoro voliť tých, ktorí budú mať to, čo som uviedol vyššie, vo svojom programe. Pretože nechcem sa už nechať vydierať, nechcem počúvať vyhrážky, nechcem sa dať urážať, že moja práca je menej dôležitá a nechcem zažiť pocit bezmocnosti nemôcť pomôcť mojim chorým najbližším. Určite nebudem voliť tých, ktorí hlavné riešenie vidia len v tom, že zakážu zisk v zdravotníctve, aby odradili všetkých v ňom podnikať a zakonzervovali zatuchlinu starých čias. Zatuchlinu, ktorá slúži len na to, aby sa ďalej šafárilo, nikdy nič nevyriešilo a stratil sa tam akýkoľvek veľký objem finančných prostriedkov. Zostáva mi len dúfať, že takých ako ja, bude čo najviac.

Ladislav Piršel

Ladislav Piršel

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jeden z nás. Pre politikov často človek nula. Aj keď sám sa cítim byť jednou z tých prepočetných jednotiek, ktoré si na rozdiel od politických núl ctia skutočné ľudské hodnoty.Jedna z tých prepočetných jednotiek, ktoré, využívajúc svoje volebné právo, nechtiac a len omylom, umožnia občas nulám hrať sa na milión. Žiaľ, na Slovensku je to zatiaľ tak. Ako večný optimista však stále verím, že len zatiaľ a v žiadnom prípade nie nastálo.Som jeden z tých, ktorí nechcú, aby ich umlčalo vrávoranie a hrmot skutočných núl.A jeden z tých, ktorí chcú, aby nuly odkráčali, či už potichúčky alebo aj s hrmotom, na smetisko dejín. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu